Pages

Monday, November 25, 2013

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ) နဲ႔အင္တာဗ်ဴးတြင္ ကိုညိဳအုန္းျမင့္ေျပာျပေသာ ျမန္မာျပည္ထဲ တရားမဝင္ခိုးဝင္လာတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံ ဘဂၤလီေခၚေတာကုလား မ်ားအေၾကာင္း-




က်မ ရိုဟင္ဂ်ာလို႕ေျပာေနတဲ႕ ဘဂၤါလီ ကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ႕ မရွင္းတာေလးေတြ သိခ်င္တာေလးေတြ ရွိလို႕ ေမးပါရေစ၊ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ယူလိုက္မိတာလည္း က်မ သိပါတယ္။ ေမးလက္စနဲ႕ ရွင္းေအာင္လို႕ ဆက္ေမးပါရေစ။
ေျဖ။ ဟုတ္ကဲ႕။
ေမး။ ။ျပည္ပမွာ ရွိတဲ႕အဖြဲ႔အစည္းေတြအေနနဲ႕ ရိုဟင္ဂ်ာလို႕ေျပာေနတဲ႕ သူေတြ၊ ရိုဟင္ဂ်ာ အေရး ေဆာင ရြက္ေနတဲ႕ သူေတြဆီကေန အလွဴေငြေတြလက္ခံၾကတယ္၊ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြ ကပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လန္ဒန္ကိုေရာက္ေတာ႕လည္း ရိုဟင္ဂ်ာေတြဆီက ရတဲ႕ ေငြေတြနဲ႕ အခမ္းအနားလုပ္ေပးခဲ႕တယ္ဆိုၿပီး ေျပာၾကတာေတြကို တဆင္႔စကားနဲ႕ ၾကားရပါတယ္။ စတာလင္ေပါင္ ၇ ေထာင္လား၊ ရ ေသာင္းလားဆိုတာေတာ႕ က်မ ေသခ်ာမသိပါဘူ၊ ဒါေပမဲ႕ အဲဒီကိစၥေတြက facebook ေတြမွာလည္း ေရးသားၾကတာေတြတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြ ဟုတ္မဟုတ္နဲ႕၊ NlD _LA အေနနဲ႕ ေရာ တကယ္ပဲ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ဆီကေန အလွဴေငြလက္ခံၿပီး ပါတီကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ရွိမရွိဆိုတာလည္း သိခ်င္ပါတယ္။အကို႕အေနနဲ႕ သံုးသပ္ေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။က်ေနာ္တို႕မွာ ၂ ပိုင္းရွိပါတယ္။
ေျဖ။ ။က်ေနာ္တို႕မွာ ၂ ပိုင္းရွိပါတယ္။ ႒ာန ခြဲေတြလည္း ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ကေနဒါ ဌာနခြဲဆိုရင္ ဖ်က္ေတာင္ပစ္ရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕က NLD –LA မွာ တာ၀န္ခံရွိပါတယ္။ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးနဲ႕ ႏိုင္ငံေရး မေရာရပါဘူး။ ကေနဒါ ႒ာနခြဲမွာ တာ၀န္ခံတဲ႕ ကိုေအာင္ဒင္ဆိုတဲ႕ သူက မူဆလင္နဲ႕ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥေတြကို လုပ္ေတာ႕က်ေနာ္တို႕ပဲ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ႕ ဒီ႒ာနကို ဖ်က္ပစ္လုိက္တယ္။


 ခင္ဗ်ားဟာ ခင္ဗ်ား ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥလုပ္လုိ႕ရတယ္၊ဒါကိုယ္ပိုင္ လြတ္လပ္ခြင္႔ ဒါေပမဲ႕ NLD-LA _႕ကေနဒါ႒ာနခြဲရဲ႕ ဥကၠဌအေနနဲ႕ေတာ႕ လုပ္လို႕မရဘူးေပါ႕။ တကယ္ေတာ႕ ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥက အမ်ိဳးသားေရး ကိစၥပါ။ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥျဖစ္တဲ႕အခါမွာ သူမ်ားေတြ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစတဲ႕ အလုပ္မ်ိဳး မလုပ္ရပါဘူး။ ေနာက္တခုက အဂၤလန္မွာ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားတဲ႕ အခါက်ေတာ႕ အရင္တုန္းကေတာ႕ တစုတည္းလို႕ ထင္ရတယ္ေပါ႕ေနာ္။ NLD- LA ရွိမယ္၊ တက္ၾကြတဲ႕ လႈပ္ရွားသူ ရွိမယ္၊ DPNF ရွိမယ္၊ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ABSDF အဲဒီက ဌာေန ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ရွိမယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာကလည္း အဲဒီထဲမွာ တဖြဲ႔ပါေနတယ္။ဆိုေတာ႕ အဂၤလန္ကို ေရာက္တဲ႕အခါက်ေတာ႔ ဘာျမင္လဲဆိုေတာ႕ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥေပါ႕ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႕မွာ ဘားမားကမ္ပိန္းယူေက ေပါ႕။သူတုိ႕က လူ႕အခြင္႔အေရးဘက္ကေန ၾကည္႔တယ္ေပါ႕။ ဒီကိစၥကို။ NLD _LA က အဲဒီကမ္ပိန္းထဲမွာ မပါဘူး။မပါတဲ႕အတြက္ ျခိမ္းေျခာက္ခံရတယ္၊ မေလးရွားမွာဆိုရင္ NLD-LA ရံုးကို မီးရွိဳ႕မယ္လို႕ ျခိမ္းေျခာက္တယ္။ လန္ဒန္မွာ လုပ္ေနၾကတာေတာ႕ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ NLD-LA ဆိုၿပီးေတာ႕ေတာ႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ လန္ဒန္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ခရီးစဥ္မွာ ေငြ လွဴသြားတာတို႕ဘာတို႕ကေတာ႕ ဘယ္သူ မဆို လွဴမွာပဲေလ။ ဒါၾကီးကို ရိုဟင္ဂ်ာကေန ပိုက္ဆံေကာက္တယ္ဆိုတာေတာ႕ မဟုတ္ပါဘူး၊ၿပီးေတာ႕တခ်ိဳ႕လူေတြက ရိုဟင္ဂ်ာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မူဆလင္ေတြပါ။ ဒီလို သတင္းေတြထြက္လာတာက က်ေနာ္ထင္ပါတယ္ အန္အယ္ဒီ အယ္လ္ေအနဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို နာမည္ဖ်က္ခ်င္လို႕လို႕ ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္ကိုဇာဂနာတို႕က ရိုဟင္ဂ်ာေတြအေပၚ ပင္းတယ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ BCUKက ပင္းတယ္ဆိုတာေတာ႕ က်ေနာ္ လက္ခံပါတယ္။ ရခိုင္ျပႆနာမွာ ရခိုင္မွာ ရုိဟင္ဂ်ာ ၃ ေထာင္ေသပါတယ္ဆိုတဲ႕ စာရင္းထြက္လာတယ္။ က်ေနာ္ ေျပာတယ္ေလ ၃ ေထာင္ ေသတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ က်ေနာ္ေတာင္မွ ကိုသန္းလြင္ထြန္းကို သြားၿပီးေတာ႕ ေျပာပါေသးတယ္ ေမးၾကည္႔ပါဦး BCUK ကေနၿပီးေတာ႕အစိုးရကို ေျပာတာေရာ။ တကယ္ေတာ႕ သူတို႕ တိုင္းျပည္ေျပာင္းသြားတာကို မသိလိုက္ဘူး။ ကိုေအာင္ဒင္တို႕ေပါ႕၊ က်ေနာ္တို႕မွာ အမ်ိဳးသားေရးဆိုတာ ရွိတယ္။ သူတို႕ခ်ည္းကပ္တာက လူ႕အခြင္႔ေရးေပါ႕ေနာ္။ ၿပီးေတာ႕ မဟုတ္တာေတြကို ဟုတ္တာလုပ္ေတာ႕ မဟုတ္တန္းတရားေတြကို အတင္းလုပ္ေတာ႕ တိုင္းျပည္ကို လာလာထိတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ အဲလို အဖြဲ႔အစည္းေတြက အလုိလိုေနရင္း ေသသြားတယ္။ အစိုးရကိုေတာ႕ မၾကိဳက္ၾကတာ မွန္တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေတာ႕၊တကယ္ေတာ႕ ႕ရိုဟင္ဂ်ာကေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္မွာ ရတဲ႕အခြင္႔အေရးကို ယူဖို႕ လုပ္တာေပါ႕ေလ။ အဲဒီမွာ ခုန ကမ္ပိန္းေတြနဲ႕ လႈပ္ရွားသူေတြကို အသံုးခ်တာလို႕ က်ေနာ္ျမင္တယ္။အဲဒီထဲမွာေတာ႕ NLD-LA က လံုး၀ မပါဘူး။ ေမး။ အကိုကလည္း သမိုင္းဆရာျဖစ္ခဲ႕ေတာ႕ေလ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကေတာ႕ က်မတို႕ရဲ႕ သမိုင္းေတြမွာ မပါခဲ႕ဘူးဆိုတာလည္း သိမွာပါ။ ဒါေပမဲ႕ဘာျဖစ္လို႕ BBC မွာက ဒါကို တိုင္းရင္းသားအေနနဲ႕ ေဖာ္ျပခဲ႕တာလဲ။ ၿပီးေတာ႕ သူတို႕က ျပည္တြင္းမွာ ေနထိုင္တယ္၊ သူတို႕ကိုယ္တိုင္ကလည္း ရိုဟင္ဂ်ာလို႕ ေျပာတယ္၊ ၿပီးေတာ႕ ႏို္င္ငံသားအခြင္႔ေရးမရဘူးလို႕ ေျပာတယ္၊ ဒါေပမဲဲ႕ ေယာမင္းၾကီးလမ္းမွာ ေနထိုင္ၿပီး ကုမဏီေထာင္ၿပီးစီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတယ္၊ မိသားစု၀င္ေတြမွာလည္း ဆရာ၀န္ေတြ ဘာေတြရွိတယ္၊ဘဂၤါလီလႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြထဲမွာေတာင္ ရုိဟင္ဂ်ာလို႕ ေျပာေနတဲ႕ သူေတြ ရွိေနတယ္။ အဲဒါကို ႏိုင္ငံသားအခြင္႔အေရးမရေၾကာင္း ေျပာတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္လဲ အကို႕ရဲ႕ အျမင္ေလးသိခ်င္ပါတယ္။ ေျဖ။ ။ သူတုိ႕က က်ေနာ္တို႕ တိုင္းရင္းသား မွမဟုတ္တာ။ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ပိုင္ခြင္႕ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ တခု စိတ္မေကာင္းတာက လူေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႕ ဒါကို ေတာင္းဆိုလာရတာလဲ။ သူတို႕ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္ထဲ ၀င္လာတယ္၊ ကိုလိုနီေခတ္ကတည္းက လယ္ေျမေတြ လုပ္ကိုင္ဖို႕အတြက္ ေခၚလာခဲ႕ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္က ရွမ္း၊ကခ်င္၊ကရင္၊ မြန္၊ ျမန္မာ အဲလို ရွိတဲ႕ အခါမွာ လူ႕အခြင္႔ေရးက တပိုင္းပါ။ ႏိုင္ငံသား ၊ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္တည္မႈက တပိုင္းပါ။ က်ေနာ္တို႕ဘက္က ျပႆနာက ေလနဲ႕၀မ္းနဲ႕ မကြဲတာ။ လူ႕အခြင္႔ေရး လူု႕အခြင္႔ေရး ဆိုၿပီး နအဖ ကို လက္ညိွိဳးထိုးလို႕ရရင္ ေတာ္ၿပီ ဆိုတဲ႕ လူေတြအေပၚမွာ စနစ္တက် အျမတ္ထုတ္ခံလုိက္ရတယ္လို႕ပဲ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါပ ျပည္ပမွာေပါ႕ေနာ္။ ျပည္တြင္းထဲမွာ က်ေနာ္႕အေဖက အရင္တုန္းက ကယ္ဆယ္ေရး႒ာနက ညႊန္ၾကားေရးမွဴ းခ်ဳပ္ပါ။ ဒီလူေတြ ေရႊဟသၤာစီမံခ်က္နဲ႕ ျပည္တြင္းထဲကို ျပန္၀င္ေတာ႕ က်ေနာ္႕အေဖ ဒုကၡေရာက္တယ္။ ဘာေၾကာင္႕လဲဆိုေတာ႕ ထြက္တုန္းက လူဦးေရက ရ ေသာင္း၊ ျပန္၀င္လာေတာ႕ ၂ သိန္း ၄ ေသာင္းျဖစ္ေနတယ္။ အဲေတာ႕ UNHCR- ကုလသမဂၢမဟာမင္းၾကီးရံုးမွာ တင္တုန္းက ၇ ေသာင္း၊ျပန္၀င္လာေတာ႕ ၂ သိန္း ၄ ေသာင္းျဖစ္ေနတယ္။ဘာေျပာလဲဆိုေတာ႕ က်ေနာ္ မူဆလင္ က်ေနာ္ မိန္းမ ေနာက္ ၃ ေယာက္ထပ္ယူထားတယ္။ ဆိုေတာ႕ ဒီလိုမ်ိဳးနဲ႕ တိုင္းျပည္ကို မတရား ခိုး၀င္လာတယ္။ တရား၀င္ မတရား ခိုး၀င္လာၾကတယ္လို႕ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။ ဒီကိစၥနဲ႕ပဲ က်ေနာ္႕ကို အယ္လ္ဂ်ာဇီးယားက ၃ ခါရွိၿပီ အင္တာဗ်ဴးလုပ္တာ။ ရိုဟင္၈်ာေတြရဲ႕ အဓိက လုပ္ခဲ႕တဲ႕ သူတို႕ဘာတို႕ေပါ႕ဗ်ာ။ က်ေနာ္က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ႕ သူတို႕က တျခားတိုင္းျပည္ကေနၿပီးေတာ႕ ခိုး၀င္ရင္းေနထိုင္တဲ႕ သူေတြပါလို႕ က်ေနာ္ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္႕ကို မၾကိဳက္ၾကဘူး သူတို႕က။ ႏွစ္ခုေပါ႕ လူ႕အခြင္႔ေရး ရႈ႕ေထာင္႕ကေနၿပီးေတာ႕ ဒါကို မေျပာလိုဘူး။ ဒါေပမဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးဘက္က ေျပာရင္ေတာ႕ ျပႆနာရွိတယ္။ က်ေနာ္လည္း သူတို႕ကို ျပန္ေမးတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာ ၄ သန္းရွိတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ ေနလာတဲ႕ သူေတြရွိတယ္။ ခ်င္းမိုင္မွာ ၾကိဳက္တဲ႕ မီးဖိုေခ်ာင္၀င္သြား ရွမ္းရွိတယ္။ သူတို႕ဟာ ဒီေန႕ထိ လွ်ိဳ႕လွ်ိဳ႕၀ွက္၀ွက္ပဲ ေနေနရတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ ျမန္မာေတြက ထိုင္းႏိုင္ငံသား ေလွ်ာက္လို႕မရဘူးေလ။ ခိုး၀င္တဲ႕ သူက ခိုး၀င္တဲ႕အတိုင္းပဲ ျဖစ္မယ္။ တရားမ၀င္ဘူး။ တိုင္းျပည္တျပည္ရဲ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာ အာဏာကိုေတာ႕ အဲေလာက္ထိ မေစာ္ကားသင္႔ဘူးလို႕ က်ေနာ္ထင္တယ္။ အဲလိုေျပာလို႕လည္း က်ေနာ္႕ကို ျခိမ္းေျခာက္တာေတြ ရွိတယ္။ သတ္မယ္လို႕ ေျပာတာေတြ လူလႊတ္သတ္ခိုင္းမယ္လို႕ ေျပာတာေတြလည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္ ရခိုင္ေတြဘက္ကေန လိုက္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ႕ ဒါအမ်ိဳးသားေရးျဖစ္ေနတယ္။အမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးျဖစ္ေနတယ္ ေနာက္တခုက မရွိတဲ႕ လူမ်ိဳးတခုကို ေျပာတယ္။ ဥပမာ ျမန္မာ-မူဆလင္ ရွိတယ္။ ဒါျမန္မာ-မူဆလင္ေတြက ရိုဟင္ဂ်ာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား၊ျမန္မာ၊ မူဆလင္ဘာသာကိုးကြယ္သူပဲ။ အဲဒါ ျမန္မာ မူလဆင္ေတြကို ဒီ culture ေတြကို သြင္းေနတာက က်ေနာ္တုိ႕တိုင္းျပည္မွာ အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႕တိုင္းျပည္မွာ ဒါက စနစ္တက် လုပ္သြားတယ္ စနစ္တက်လုပ္တယ္လို႕ျမင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႕တိုင္းျပည္မွာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ျပန္ရွိဖိုလိုတယ္၊ ဒါေပမဲဲ႕ ကုလားေတြကို ရိုက္တာမ်ိဳး၊ ကုလားေတြကိုသတ္တာမ်ိဳး မျဖစ္သင္႔ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႕ျမန္မာျပည္မွာ လူတိုင္းေနထိုင္ခြင္႔ရွိပါတယ္။ ခုနေျပာတဲ႕ ရိုဟင္၈်ာ ၉၉ % ေနလို႕ ဒီျပည္နယ္ကို ရိုဟင္ဂ်ာ ျပည္နယ္ေပးရမယ္ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေပးရမယ္ဆိုတာကေတာ႕ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မျဖစ္သင္႕ဘူး။ တကယ္႔တကယ္ကို ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာေတာင္မွ မေခၚရတဲ႕ စကားေပါ႕ေနာ္၊ က်ေနာ္တို႕ငယ္ငယ္တုန္းက သိတာ ေခၚေတာပဲ သိတာ။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးစကားပါ။ ဒါကို ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္းေျပာလို႕ရတယ္၊ ဒီေခၚေတာေတြရဲ႕ ပိုက္ဆံကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ႕ လုပ္ခဲ႕တဲ႕ သူေတြ ရွိတယ္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွိတယ္။ ရိုဟင္၈်ာဆိုတာ တခါမွကို မၾကားဖူးဘူး။ သူတို႕ကို ေခၚတာက ေခၚေတာကုလားေတြပဲ၊ ဒါ သူတုိ႕ကို ႏွိမ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘဂၤါလီဆိုတာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေခၚတာပဲ။ ဘဂၤါလီဆိုတာက ဟိုဘက္ ကမ္းကေန ကူးလာတဲ႕သူေတြ၊ သူတို႕ ဒီထဲမွာ ေနထိုင္တာ ၾကာခ်င္လည္း ၾကာမယ္။ဒါေပမဲ႕ ဒီဘက္က ရခိုင္နဲ႕လည္း ရုပ္မတူဘူး၊ ဘာမွလည္း မတူဘူး။ အဲဒီလို ေမးျမန္းၿပီးတဲ႕ေနာက္မွာေတာ႕ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔ကို ေျဖၾကားေပးတဲ႕အတြက္ ေက်းဇူးတင္စကားနဲ႕ စကားအနည္းငယ္ေျပာျဖစ္ၾကၿပီး ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္းၿပီးဆံုးခဲ႕ပါတယ္။

0 comments: